Årets reklamegimmick: Sækkestol med logo, slogan og grafik
Lagt på VVSworld.dk den 06-12-2012 af webmaster
Ny teknologi gør det muligt at overføre et hvilket som helst billede til en sækkestol, og det har en række danske virksomheder fået øje på. En specialdesignet sækkestol er nemlig et hit rent markedsføringsmæssigt og mulighederne er store for at komme ud til helt nye målgrupper.
Den ligner en pose Fishermans Friends på en prik, lige bortset fra, at den er en hel del større og faktisk er et møbel. Fishermans Friends har købt en række sækkestole hos brandbag, og har dermed fået den karakteristiske grafik fra slikposerne blæst op i overstørrelse på stolene og det giver løftede øjenbryn overalt, hvor sækkestolene vises frem. Det samme har Chr. Hansen gjort, da en messestand skulle indrettes, og mange andre virksomheder er netop nu ved at få printet deres personlige sækkestole.
Brandbag er en dansk virksomhed, som har gjort det muligt, at få et hvilket som helst design præget på sækkestole af høj kvalitet, og det er på få uger blevet en kæmpesucces.
Virksomheder står lige nu i kø for at eksponere deres grafik, logoer og andet på sækkestole. De bruger sækkestolene i konkurrencer, som firmagaver, til events eller simpelthen som behagelige innovative loungemøbler til deres medarbejder i virksomheden, siger Kristoffer Glerup.
Han er manden bag serien af sækkestole, SackIt, der i løbet af 2012 har fået stor succes. Det er gjort ved at redefinere sækkestolen ved at fokusere på kvalitet, nyt design og helt nye features. Et udviklingsarbejde, der har taget over et år.
Og vi er kun lige startet. I øjeblikket har vi svært ved at følge med efterspørgslen, og vi snakker med virksomheder i alle typer brancher, lige fra gallerier, chips-producenter, tøjmærker og mange andre, som ser en unik mulighed for at få deres brand understreget på en ny måde, siger Kristoffer Glerup.
For at gøre det nemt for virksomhederne at se, hvordan deres sækkestole kommer til at se ud, har brandbag via websitet www.brandbag.dk gjort det muligt, at man kan indsende sit logo eller billedforslag. Derefter modtager man en billedfil, der viser det endelige design på en sækkestol. Dermed kan man beslutte sig på et velinformeret grundlag.
Sækkestolene er produceret i absolut bedste kvalitet. Stoffet er 17 gange kraftigere, end det man finder i billige sækkestole og syningerne er meget kraftige. Dertil kommer komforten, som der er kræset for gennem et let og formbart fyld. De ting gør tilsammen, at sækkestolen fra brandbag er
noget, folk bare gerne vil have.
Det betyder, at sækkestolen i den grad egner sig som den ekstra detalje, der skal til for at få solgt et produkt eksempelvis en bil, hvor man så får en sækkestol med bilmærkets logo på. Sækkestolen appellerer til alle, som vil brande produkter som noget let, afslappet og komfortabelt og hvem vil ikke det, spørger Kristoffer Glerup.